Aktivitets(läs häst)abstinens så in i h-te!!

Att inte ha häst är tydligen tuffare för mig än vad jag trodde. Har ju henne såklart kvar men nu lever hon ju livets glada, lediga och gröna dagar på "sommarbeteslösdriftupplägget" hemma hos bästa Sabina. Jag får panik av att inte ha mina ridtimmar på eftermiddagarna känner jag. Blev så jäkla glad när jag kom hem från USA och upptäckte att det gick utmärkt att rida trots magen och sen blev det ett sånt träligt bakslag när hon var halt.


Bild från idag. LIVRÄDD för stallet till en början. På riktigt var hon skiträdd för att gå in i stallet och den nya sommarboxen. Espings sa till mig att hon hade lite klaustrofobi ibland och jag undrar om det kanske var en släng av det som visade sig idag ... vet ju dock att hon har tråcklat in sig själv på betydligt mindre ställen så det borde inte varit ett stort problem. Efter 5 minuter i boxen med mig nära och klappande och borstande så började hon bli sig själv igen, skönt. Bra att vi fick den tiden exakt nu så att hon inte hann vilda till sig för mycket. Nu verkar det som att hon går mot lugnare och lugnare hela tiden.



Stackars Peppar får knalla elljusspår, skogarna, badet, staden, hamnen .... allt för att matte ska hålla igång. Det hade varit så jäkla skönt och smidigt att kunna rida ett tag till och slippa tänka på att man inte får bli försoffad innan förlossningen. Helst ska man ju vara vältränad som en elitidrottare innan det men dit kommer jag liksom aldrig komma så, tyckte att ridandet och gångandet med hunden kanske skulle räcka. Nu blir det ju en helt annan sits här.

Funderar på alternativ som innefattar mina fyrbeningar nu. Har en allvarlig tanke på skogs/terräng-gångning med kusen och bullterriern samtidigt så fort Peppar slutar löpa. Finns en flock med andra hundar hemma hos Sabina så det är nog vettigt att vänta lite. Ett litet aber med den idén är att Peppar vet hur man stoppar en häst. Hon sätter sig helt sonika framför hovarna på kusen och får all verksamhet att upphöra med omdelbar verkan typ. Att både ha henne och nervprilligheten Ambritt i rep/koppel känns som att knyppla sitt eget nät typ (kommer inte ihåg själva ordspåket som ni märker ..) Kan vara så att det bästa alternativet är att jag och Ambra motinerar ihop och sedan har jag liksom uppvärmning och nedvarvning med Peppar. Alternativt att husse tar bullis på en lite stroll på kvällen ... hmmm har en del att förankra här känner jag.

Håller antagligen redan på att gå in i någon typ av graviditetskoma eftersom jag har deltagit i TVÅ tävlingar på FB idag. Brukar aldrig lägga tid på sådant eftersom jag är av den fasta övertygelsen att det bara är skitsnack, finns inga vinster, bara ett sätt att bättra på företagens statistik. Men ..... om man aldrig ens är med kan man ju aldrig ens vinna något heller, eller hur? Så, tänk om jag vinner både en ny sadel till ett värde av 30 papp och ett rymdskepp till barnvagn à 12.000:-, då lär jag bli som kupongfreaken i USA och lägga resten av mitt liv på tävlande på nätet.

Motiveringen till barnvagnen btw;

Sofie skriver:
maj 18, 2011 kl 5:10 e m

Vi skulle behöva en sådan här produkt tror jag, om inte annat så för att bli en aning mer vänligt sinnade till den totala hysteri som råder vad det gäller allt när man ska få en bebis. Det är ju helt sjukt det här egentligen. Jag trodde i min enfald att man fick sin bebis, hade sin barnvagn, barnsäng, kläder och filtar och sådana där normala tillbehör som jag vet att jag hade när jag var bebis. Ack vad jag bedrog mig! Det är en galen djungel av tillbehör!! Som hästägare är jag tämligen luttrad av märkeshysteri men bebisvärlden tar ju alla priser. Här hamnar både häst- och hunduppfödare långt efter …….

Vore fantastiskt roligt att komma till stallet med det här rymdskeppet, snacka om att slå två flugor i samma smäll. Bebis färdas förstklassigt (enligt reklamen) och kusarna får miljöträning samtidigt.

Fast jag antar att ni vill ha en person i Stockholm som går runt med den och gör reklam. Det enda jag kan lova är att den kommer få resa runt ganska mycket eftersom jag tänker fortsätta jobba som redaktör så mycket det går även när bebis har anlänt. Så om ni önskar ett styrketest som utförs i olika miljöer, tuffa väderförhållanden och på olika orter så kanske den skulle trivas här.

 


 


Ja, ja hur eller hur så blir jag ganska så nöjd när "gratispaket" av det här slaget landar hemma hos oss och det har jag inte ens tävlat om hörrni :-)

Allmänt | |
Upp