Blodtrycket skenar, vila på schemat men bebis mår bra i alla fall

Ordinerad mer vila, varje eftermiddag nu tydligen, jobba mindre, stressa mindre, ta bort alla måsten som går att ta bort och prioritera att inte behöva sjukskrivas. FAN OCKSÅ!!! Jag mår inte ens dåligt, blir andfådd snabbt som satan men annars känner jag mig helt normal. Galet att blodtrycket som har legat stabilt som en klippa på 110/65 hela tiden och i stort sett alltid även innan graviditeten nu helt plötsligt visade 150/70! Gränsen för vad som var okej var tydligen 140.

Bebis verkar i alla fall må prima. Den har vänt sig nu, ganska så tidigt men helt normalt som de alltid säger om allt. Antagligen det jag kände här om kvällen när jag låg vaken. Tyckte att min mage kändes misstänkt huvudformad över högra höften nämligen. Den har utvidgat sitt utrymme med 3 cm och hjärtrytmen har lugnat sig till 135 vilket bekräftar att bebis mognar, växer och stabiliserar sig som den ska. SKÖNT!

Nu väntar jag bara på en stabil planering av jobb fram till semestern. Det skulle minska press och stress radikalt faktiskt. Ambra ha fullservice ute i Lycke så där kan jag vara lugn. Peppar har jag ju brevid mig i den påtvingade vilan och hon klagar inte så nu är det väl bara jag själv som ska vänja mig vid att vila är trevligt och bra då....

Allmänt | |
Upp