Oskar är på normalkurvan!!

På väg mot Skövde



Idag var det återbesök på neonatal på KSS. Kändes så jäkla spännande att åka dit och höra vad de skulle säga om Oskar. Det är ju helt omöjligt att veta vad de väntar sig men jag hade ju på känn att de skulle vara nöjda med Prinsen. Och snacka om nöjda! Han ligger alltså på normalkurvan för att vara född när han nu i verkligheten är född, dvs den 8 juni. Korrigerad ålder som de säger så är han ju född den 8 augusti (när han egentligen skulle ha anlänt till verkligheten med andra ord) och när man räknar på det så ligger han på högsta kurvan över normalkurvan :-0

Än en gång - VÄRLDENS STÖRSTA TACK TILL AVD 46 PÅ KSS.
Ni räddade inte bara livet på honom. Ni gav honom möjligheten att växa ikapp som en räserbäse
När jag ändå går tillbaka i tänket så måste jag också säga att utan Sabina Hapsöes effektiva ingripande och transporterande av oss till KSS så hade Oskar troligtvis inte funnits här i livet idag. Jag är skyldig henne evigt tack och kommer aldrig att kunna ge tillbaka samma sak men du ska veta att du är en hyllad hjälte i hela den här släkten.

Oskar var perfekt och bättre än perfekt på allt de hade tänkt sig och som de testade. Blicken, rörligheten, greppandet, stabiliteten, skratt, prat och illtjut ... de fick hela registret om vi säger så.

De enda lilla vi skulle tänka på var att kolla upp och kanske byta ut kuddarna samt magträna honom lite mer helst två gånger per dag oavsett hur förbannad han blev och då gärna på ett hyggligt mjukhårt underlag. (här har jag failat, jag har lagt honom på för mjuka underlag, täcken o sådant) Kändes ju också lite som att jag fick äta upp mina sarkasmer mot det där med kuddar i olika "levels" (tyckte att det räckte med två olika levels) men nu så blev det ännu tjockare kuddar i variant exklusiv eftersom han är så himla rörlig och tung! Sådant värmer ett mammahjärta när man hade en knodd på 1215 gram för 5 1/2 månader sedan

Här ligger han omgärdad av lyxet för 500 spänn. Helt sjukt. Skulle kunnat köpa fem vuxenkuddar på IKEA för det priset, men ja ja om hans huvudform blir ännu bättre så är det ju helt legitimt.



Dagen idag får jag sammanfatta som otroligt bra!!

Igår hann jag inte blogga men vi hade mest soffhäng .



Allmänt | |
#1 - - Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog:

Åh så härligt! Vad glad jag blir när det går så bra för lilla prinsen! :)

Kramis

Upp