Hårda bud på många sätt

Känner mig matt, fast inte i kroppen direkt, mest mentalt. Nu är det Atkins som gäller och därmed mental omfokusering på icke socker och icke kolhydrater. Här finns ju också en central grej med att hejda sig själv att mosa i sig sötsaker, krävs en viss mental stryka för det. Vis av erfarenhet så vet jag att det räcker med ett par skarpa dagar och sedan är det under kontroll så just nu är det bara bit ihop som gäller. Har slutat med alla extra tillskott också eftersom dessa visade sig innehålla galet mycket kolhydrater. Man kan undra lite hur det kan komma sig .... hur mycket är socker och hur mycket är aktiva substanser? Ja, ja skit samma nu är det bara kött, fisk, fågel, ägg, grönsaker och fett som gäller. Så här ser det ut på ett ungefär



En hel del av min mentala buffert gick åt idag genom samtal med både Skatteverket, Försäkringskassan och facket. Shit säger jag bara. Tur att man inte har varit bidragstagare tidigare för då hade jag fan gått in i väggen. Ganska paradoxalt kan man tycka eftersom många bidragstagare just har gått in i väggen (sen finns det ju en jäkla drös av lata människor och såna som bara sitter och tycker synd om sig själva) Fast turerna kanske blir enklare när man väl har kommit in i systemet. Konstigt bara att jag var tvungen att säga att jag skulle posta mitt inkassokrav till den handläggaren personligen på Fkassan adress. DÅ minsann fick jag en utbetalning av större mått i morgon och en likadan den 26/9. Så tack, tack, tack så hemskt jävla mycket för att jag får tillbaka mina pengar efter två månaders noll i utbetalningar. Här ska betalas räkningar, så kul var det ....

Sedan har vi ju det här med sömn. Sömn är underskattat har jag märkt. Jag har ju alltid älskat att sova på morgonen men inte på natten. Det kräver ju att jag verkligen sover, får sova på morgonen och det får jag ju inte direkt nu. Inte på natten heller för den delen. Borde därför sova på dagen men ...... när Oskar sover så går ju jag ut med honom och Peppar. Doggan måste ju motioneras och detta är det enda tillfällena på dagen. Snacka om att jag somnar ovaggad när jag får somna vid 00.30. Sen kör vi igen vid 03.00. Men jag älskart på ett sätt såklart även om jag tycker att mat o sovklockan löper amok för närvarande!!



Apropå tid. Jag tycker att tre månader är ganska lång tid. Men om man jämför det med trehundra år så är det ju inte det. Men om man säger att tre månader 25% av ett år så känns det ju ändå som en viss tid kan man tycka. Men det är klart om det inte är tiden man pratar om så är det ju inte relevant, eller hur? Då skulle man ju önska att folk hade ryggrad nog för att säga vad de tycker istället för att försöka hitta på anledningar och insinuera att jag har ställt någon typ av krav eller begärt någonting överhuvudtaget. Fy fan säger jag bara. Och du vet vem det berör!!

Så där har ni dagsläget. Diet, sömnbrist och värdelösa vänner.

Allmänt | |
#1 - - Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog:

Kram från mig :)

Upp