Kaosuppdatering

På grund av totalfail i lördags där både jag, bullterrier, och bebis var inblandade så ligger min underbara Mac Book Pro på en klinik i Göteborg. Den doktorn vill ha 19 papp för att återställa den. En ny kostar numera runt 16. Så njaej, jag tror inte det. Återstår bara att se vilket försäkringsbolag som tänker gå in. Hur eller hur så kommer jag att få jobba gratis en hel del i höst. Surt men ingen ska behöva leva utan en sådan dator. Sitter nu och kopplar iPhonen mot Olofs Pro för att sedan maila bilderna till mig eftersom iPhoto i den här pissdatorn inte kan importera markerade objekt utan drar över samtliga 2065 objekt från mobilen (ja ja smartphonen då) men ändå ... gamla Macar ihop med ny iPhone funkar INTE. Dessutom blir jag helt knäckt över misären i den här versionen av iPhoto, går inte att göra ett skit med bilderna.

Nog klagat.

Nu till uppdateringar som jag har missat. Den första är till Sandra Storm - han har växt i kläderna som du tyckte var ENORMA när du var här. Han var väl si så där nöjd med bodyn ;-)



Den andra är till Ambra som jag har försakat hela sommaren, big dåligt samvete. Samtidigt är jag väldigt glad att jag tog beslutet att ha henne ute hos Sabina, nu har hon enorma hagar, lösdrift och box om det behövs. Planen är dock att hon ska gå på lösdriften hela vintern. Hon är inte alls hundra faktiskt. Ser lika halt ut nu som hon gjorde när jag kom hem från USA, det är ungefär lika halt som hon har varit i sina sämsta stunder de senaste två åren. Men nu när Oskar kom till världen och blev mitt största tidskrävande projekt så har jag ju möjlighet att bara låta henne loyda runt utan att få panik över min egen ridning. Så hon stannar där hon är och sen kör vi kanske lite skritt i hög och låg terräng, det funkade sist, kanske funkar det igen och om inte så kanske hon också får bli mamma .... kan bli spännande



Halt, halt häst :-(



Den tredje är till bästa sambon som faktiskt har taggat till ordentligt och nu fick han nytt raketbränsle av Sabina också. Vi kör ett nytt test på FitLine och ser om det funkar den här gången. OM det gör det så lovar jag av hela mitt hjärta att jag ska bli hängiven FL fantast.

Den fjärde uppdateringen är till mig själv. Träffade barnmorskan som inte ringde amulans igår. Hon var knäckt, ledsen, ångerfull och sjukt tacksam över att vi levde. Det är jag också. Hon hade tydligen skräcktankar om att jag hade kollapsat i bilen när Sabina körde. Då hade vi dött, båda två .... Jag är så sjukt tacksam för alla omständigheter som gjorde att vi överlevde. Som jag har sagt förut så har Oskar Sabina att tacka för att han lever. Vi älskar dig!

Kram o gonatt
Allmänt | |
Upp