Sorg

Novocastrian Angeal Heart - PEPPAR
2000-04-21 * 2012-04-13

Älskade vän.

Vet inte hur jag ska orka utan dig. Du har varit mitt stöd och torkat mina tårar genom avgörande livshändelser de senaste tolv åren. Du var den som tog hand om spillran jag var när mamma dog, du fanns vid min sida genom skilsmässan, torkade alla mina tårar när Waldemar togs bort, du fångade upp mig när jag kom hem från sjukhuset och var katastrofsnittad - det var första gången jag verkligen grät, det var hos dig, i din päls! Du har varit med mig nu genom separationen, flytten och hela omställningen, hela tiden har du varit vid min sida. Hoppas att jag gav dig en skön sista månad i livet, hjärtat. Du har fått loda runt i din egen takt på tomten och käkat korvar, sovit under mitt täcke, röjt o lekt när du har orkat på stora gräsmattor, tror att du var nöjd faktiskt.

Idag var sista dagen som vi hade tillsammans. Det var tungt, otroligt, helvetiskt, hemskt... Mitt hjärta slets i bitar och en bit av mig dog ihop med dig. Känns skönt att jag kunde ge dig en fridfull död i alla fall. Du var glad och åt HotDogs tills du blev för trött och gick och lade dig i din säng. När du sov så hårt som det är möjligt att göra så fick du narkosmedlet i överdos. Du reagerade inte ens på sticket och det var beviset på att du inte visste vad som hände.

Nu sover du bara vidare min älskling. Du kommer aldrig behöva ha ont. Jag besparade dig framtida smärta, kanske skulle du ha fått somna tidigare så att du slapp din hälta överhuvudtaget, men du har varit så glad och så älskvärd hela tiden så det har varit svårt, otroligt svårt. Jag försöker tänka på att jag har gjort det bästa för dig, tänker på det hela tiden. Om och om igen för att få lite, lite tröst för det är så satans ensamt och tomt utan dig.

Ett bra bullterrierliv hade vi tillsammans i alla fall. Många glada stunder och otroligt fina minnen i mängder.

Älskar dig alltid!

Den 12 april 2012



Bebis



12 april 2012



Ung och ostyrig bullis som jag var tvungen att koppla på inhängnad baksida



12 april 2012



Gotland 2010



Skogen 2009



Jag valde en helt ny plats för dig till din sista promenad.
Första gången på ett halvår som du sprang framför och var glad och nyfiken.
Du somnade med den promenadtröttheten i kroppen.



Bebis



2005 kanske ... eller 2006



12 april 2012




2005



12 april 2012



Godnatt min ängel!
Allmänt | |
#1 - - Linn johansson:

lille sötisen <3

#2 - - Jassieofficial - En Blogg för ALLA!:

:/

#3 - - Linda Scherdin:

Tårarfälls när jag läser detta, lider med dig.

Stor styrke kram!!

#4 - - Karin:

Verkligen, verkligen tråkigt, och fruktansvärt. Jag kan inte föreställa mig hur det känns.

Har läst bloggen i flera år, aldrig lämnat något avtryck dock, hittade den när jag själv funderade på att köpa bullterrier, nu blev det en annan hundbuse istället.



Peppar har levt ett långt och lyckligt liv och har fått bli gammal tillsammans med sin familj, bättre hundliv kan man inte önska.



Jag tänker på er



Kramar från Karin och Sam

#5 - - s p i n d e l t j e j e n:

Beklagar Sofie! =( Det gör ont att mista en del av sitt hjärta <3

Kramis!

#6 - - Anna:

Usch tårarna rinner..

Är ju här och läser om din fina son eftersom jag oxå är mamma till en för tidigt född.

Men jag är oxå en hund och hoppas att jag har ditt mod och förstånd när det blir dags för min. Ett jättesvårt beslut men det rätta. Styrkekramar från Gävle.

#7 - - Anna:

Och det ska ju självklart stå:



"Men jag är oxå en hundÄGARE....."



När jag skrev inlägget ovan kändes det fel att skriva ägare så jag lämnade det tomt och glömde bort det...



#8 - - B:

Jag vet hur det är och lider med dig och gråter när jag läser din fina hyllning till din vän. Det är hemskt och gör så ont att skiljas från djuren. Hoppas ni får träffas en dag igen.

Upp