Är det här verkligen jag?

Dagens temperatur gav mig tydligen nytt liv eller något.



Har hurtat runt med unge och hund ute mest hela dagen.



Oskar fick på sig vårkläder för första gången!
Vilket sedan när vi gick runt i affärer fick mig att få ångest ... Alla andras knoddar låg eller satt i åkpåsar och med mössa och halsdukar ... dålig mamma? Min kille var i alla fall varm och glad när vi kom hem så jag antar att det var okej

Mellan varven har jag studsat upp och ner i tvättstugan. Tack gode gud för att vi snart bor i hus med egen tvättstuga! Någonstans här hann Oskar med att käka köttfärssås och spagetti (från en simpel burk, ve och fasa)



Sedan blev jag besatt av "husligammansyndromet" och lagade hemgjord smoothie på jordgubbar och banan som efterrätt



När han eftermiddagssov fortsatte jag med hans kvällmat....



som tillslut blev en puré av potatis, morot, broccoli och fem stycken köttbullar. Alltså, det tar fan i mig emot att smaka på allt man ger sin bebis ibland. Även fast jag visste vad som var i så blev jag helt blockerad över att smaka. Köttbullar i puréform är inte min grej. Med en sammanbiten grimas så gjorde jag det i alla fall, han kommer inte dö av det men det är knappast en rätt för Sveriges Mästerkock kan jag säga.

Efter det så fixade jag kvällsmaten till oss vuxna som föga förvånande blev potatismos och köttbullar med brun/gräddsås.

Vågade laga mat till honom själv utan att ens ha läst det här innan, det var väl modigt va?



Sedan när jag hade läst artikeln så insåg jag att det bara vara omslagsrubrik. Synd, för det hade varit bra med lite tips och råd ibland. Inte bara känslan av "vi gillar lika allihopa så att ingen kan säga att vi har en åsikt" Summan var att hemlagat vs burkmat blev oavgjort ... jaha, spännande artikel... or not

Som avslutning på den här präktiga dagen med vissa inslag av sarkasm så ska vi enligt konstens alla regler och alla barnböcker bada (för det man inte göra när som helst på dagen utan det måste ske på kvällen tydligen) och läsa. Läsa är otroligt viktigt har jag fått lära mig. Känns konstigt att läsa för en kille som bara käkar upp sidorna men what ever, jag läser väl då och sedan samlar jag upp dreggelsmulorna av sidorna och sätter ihop till en ny bok då.



Tjing!
Allmänt | |
Upp