Rekordtisdag i känslor typ

Vaknade stressad redan vid 04.30. Kastade mig upp och kollade att Oskar andades, tvångstanke. Sprang ut i köket och kollade att Peppar levde. Alla mådde bra såklart men min sömn var ju helt förstörd. Låg och vred mig i snurrade lakan i två timmar. En halvtimme senare vaknade lilla O. (minussidan)

Väntade och väntade och väntade på tre viktiga besked idag.

Stört slitsamt och stressande att gå och vänta. För det första var det ett besked om i fall att en knöl på en nära släkting/vän eventuellt kunde vara cancer, det var det inte. Tack högre makter för det! Extra bonus på plussidan var att kusinbarnet Björn fixade körkortet idag också, GRATTIS!

För det andra var det transporteringen av Ambra som skulle ske idag, jag försökte ju vara kvar hemma så att jag skulle kunna lämna henne själv, tyvärr var det inte möjligt. Det gick sådär kan väl säga. Väntar nu på besked från köparen i Skåne att allt är okej med henne. (minussidan)

Citat från Sabina

"Hästen jag skulle leverera till axvall för vidare transport till skåne, bestämde sig för att hoppa över bommarna. Slutade med att hon efter att jag dragit ibomutlösaren fick en häst som sprängde bakdörrarna, och sen sprang lös utanför axvall och de stora vägarna. Allt slutade bra och hästen gick på lastbilen direkt och är nu påväg. Och jag är en erfarenhet rikare. Obs 183 cm i manke häst över bommarna är inte roligt!!

Helt sjukt men trailern klarade sig galant och hästen fick lite mindre hår på frambenen. Som vanligt slutar det bra, måste bara jävlas på vägen jämt. "

För det tredje var det en jobbgrej som jag ville ha igenom för två veckor sedan, idag kom den äntligen. Nu har jag hela tre dagar på mig att fixa det..... (plus och minus)

Huvudet fullt, mitt i en separation, bor i sommarhuset och har en bebis på speed dygnet runt, det tar ut sin rätt så jag går och sover nu tror jag bestämt. En dubbel Treo och lite Valeriana först bara...

Imorgon vill jag ha en jobbdag. Blev så himla taggad av att starta upp lite igen. Någon som vill barnvakta lite kanske?

Allmänt | |
Upp