Ta vara på vårkänslan!

Härlig himmel över Haga nu ikväll. Sitter ute på min lilla stol på Lillhus-altanen och njuter av friden som infinner sig när Oskar har somnat, han är nöjd och belåten efter en dag full av aktivering, gåträning och mängder av nya människor. Var på vårfest på systers boende och det var fullknökat med folk till sista sittplatsen, vissa i personalen fick sitta på drickabackar men alla var glada och åt mängder av lyxig buffé. Oskar var helt hänförd av allt nytt och totalglad, mycket nöjd med den rökta skinkan och potatissalladen var han också.



Vi försöker ta vara på vår/sommarkänslan till fullo och är i stort sätt ute hela dagarna. Sänghäng med TV bara en halvtimme på kvällen och en kvart med Nyhetsmorgon medan jag sminkar o klär på mig. Känns som att han har fått någorlunda vettiga rutiner nu.

Hoppas att han är dopad med D-vitaminer för till helgen blir det inte lika underbart har jag förstått.... fast nu kollade jag på yr.no och smhi.se och det verkar inte så illa som olyckskorparna sagt ju! 10 grader och lite regn men sedan spricker det ju upp och blir soligt igen. Inget snöblandat regn som folk hotade med och inga 4 grader heller om man ska tro på prognosen som är nu ikväll i alla fall.

Har en släng av ångest ändå, som inte har med väder att göra... På lördag åker jag ner till Lidköping och hämtar hem mitt liv. Första gången jag lämnar bort Oskar till någon. Känns svårt i mammahjärtat men jag vet att kusin Lena kommer att ta hand om honom som att han var hennes egen så egentligen har jag bara ångest som är egoistisk, kommer sakna honom helt galet. Tack Lena som kommer hit 06 på morgonen och stannar typ ett halvt dygn, utan dig hade jag aldrig fått hem hela lasset på en gång!

Kommer att bli tungt att packa och sortera Peppars saker, jag saknar henne så att hjärtat värker varje dag.



Dags att söva mig själv. Sonen har sovit sedan 21.30 och kommer att vakna vid 06 så morsan kanske skulle vara smart och ta några timmars sömn själv men hjärnan går på högvarv så det funkar inte riktigt. 00.30 ä definitivt osmart som småbarnsförälder. Gör ett nytt försök NU!
Allmänt | |
Upp