Dålig kvalité är mitt mellannamn just idag

Macarna, iPhonen och andra mobiler, iPods, digitalkameror, videokameror och alla tillbehör till dessa är saker som jag älskar och uppskattar stort. Framförallt älskar jag mina grejer när någon annan har fixat till allt så att det flyter smärtfritt med det jag vill göra..... Nya MacBook Pro överlämnade jag med varm hand till världens proffsigaste Lukas under en halvdag, sedan dess har den gett mitt liv en gyllene omramning bestående av snabbhet, enkelhet och etsetikt tilltalande projekt.


När det gäller min iPhone så var jag extremt tveksam till det köpet under lång tid, var mer suger på SE fotomobilen med 10 megapixel upplösning men ....... har man Mac så måste man ha en iPhone sa alla. Så, jag föll för grupptrycket helt enkelt. Nu sitter jag här och surar över att min mobil inte kan zooma när jag ska videofilma.

Egentligen kan man ju undra varför jag surar och inte använder någon av de två fina, dyra digitalkamerorna vi har som även har videofunktion eller den sprillans nya, skitfina videokameran jag fick i julklapp? Svaret är enkelt, jag är glömsk och jag litar på min mobil. Skulle inte gjort det kan jag konstatera med facit i hand.

Här ser ni facit från idag, så här bra går det att filma dressyr med iPhone utan zoom. Lottas gulliga medhjälpare/pojkvän ;-) har bättre filmer så det kommer förhoppningsvis upp på hennes blogg inom kort.

LOTTA & GENERALEN IDAG - LIDKÖPING
Allmänt | |
#1 - - Christine:

Hej! Kul att du kunde åka dit o filma, men var är filmerna? Letade på ditt namn på YT men det var bara gamla filmer som kom upp. Kram C

#2 - - Sofie:

Klickade du på LOTTA & GENERALEN IDAG - LIDKÖPING? Visst att den var dålig och utan zoom men syns gör den ju ... ;-) eller?



http://www.youtube.com/watch?v=YwPrVPCw2mw

Upp