Snart sommar hörrni!! 17 grader och SOL!!!!

Tidig start idag också. Morgonmatade alla kusarna vid 7-tiden men lyckades till slut somna om en timme till när vi kom hem så jag kände mig jäkligt på hugget där på förmiddagen. Åkte ut med Peppar till spåren och strosade runt på lite nya vägar och letade vårtecken. Ett säkert tecken är ju onekligen de extremt smutsiga, nedskräpade dikeskanterna men det skippade vi att titta på. Fokuserade på tussilagos och hade trevliga prtastunder med fyra pensionärer som gillade Peppar så mycket. Ganska lyckad långrastning av liten lat bullterrier med andra ord.



Att Peppar busar och kastar sig omkring med kopplet i käften är ett säkert vårtecken!! Hon har rört sig som en sengångar-zombie i ett halvår nu så detta var en bonus ;-)



Efter det 20 sekundersrycket var vi dock tvungna att vila oss lite....



Skönt att vara hund för hon kunde ju slänga sig på sin dyna på altanen och sola och slappa resten av dagen.

Eftersom sambon mår som skrutt och bara sover så planerade jag om stallfixet lite grann. Blev en riktigt rejäl runda med bästa kusarna och brudarna runt Råda, genom träsk, över stock o sten, i skritt, i full galopp och en liten bit till och med i kontrollerad trav, läskiga båtar, epa-traktorer, skenande ponnys och i alla fall tre fläskiga traktorer samt minst tre familjeträffar i trädgårdar vi red förbi... spännande ritt med andra ord ;-)



Här ser man att Quarter-Kurt är lite mindre än våra kusar ;-) Hans glada matte syns i alla fall.



Så, nu var drontosauren flyttad så att man fick se hela guldhästen!



Eftersom jag var fotograf och den finaste hästen av dem alla var under mig så fick hon inte vara med på samlingsbild, kanske får vi en idolbild av Sabina om vi har tur? Japp! Här kom den, litet tillägg i sista sekunden innan duschen och TV-soffan. Trodde att graviditet satte sig på magen och inte på röven dock, SHIT vad fläskig jag har blivit, får köpa större sadel helt enkelt ....


Allmänt | |
Upp