Festligheter och elakaste morsan i stan

Vi planerar lite för Oskars lilla namnfest på lördag, kombinerat firande av massor av födelsedagar och istället för ett vanligt dop. Så ... Olof lagar mat, jag städar, går med bullen, går med bäsen, städar lite till, skurar ett badrum, sorterar och slänger kläder sen bär vi tvätt båda två, sen har vi hyrt övernattning till pappa och syrran så att de slipper vårt nattkaos, det stället ska nu fixas till med täcken o kuddar o annat lull lull. När man väl börjar röja så hittar man liksom nytt skit överallt käns det som.

Under tiden försöker jag hålla fina Oskar torr och ren, går åt ett par tröjor per dag när man dreglar värre än Ambra varje gång men käkar. Eftersom jag har världens bästa släktingar uppe i Stockholm så är ju klädbyten inga problem, lillkillen har en fullständig garderob med märkeskläder just nu. Hans morsa o farsa skulle behöva samma typ av "pånyttfödelse" i sina garderober kan jag säga.

Jag har INGET plagg som sitter bra nu. Gravidkläderna sitter ju som skit (vilket är bra) och de vanliga kläderna är ju för små (vilket är asdåligt) så nu behöver jag någon typ av billiga kläder i övergången mellan efter-gravid-och-sjukhus-boende-i-5 veckor till normal för mig, alltså komma i mina vanliga kläder! Dessutom är de vanliga kläderna minst 7 kg för feta så jag skulle hur som helst behöva allt nytt i flera olika storlekar så att jag har att växa ner mig i. Oskar har ju att växa upp sig i så varför inte åt andra hållet till mamman?

Kommer troligtvis inte att bli smal av att nattäta från lasagnen som Olof lagat tills imorgon ......



Säkerligen inte heller av all annan helgmat som tydligen ska tillagas, påsarna i köket säger att det ska lagas stort...



Fast just nu skulle jag kanske bli smal och snygg? Om jag höll samma diet som Oskar?
Ser ganska fattigt ut i sammanhanget här hemma nu faktiskt, stackars bästa bebisen



Men hur eller hur så växer han ju till sig så något ger det ju det där pulvret. Kanske en jävligt dålig idé att gå på hans diet med tanke på hur mycket han går upp. 160 gram på 5 dagar när man väger cirka 2,4 kg, hur mycket skulle det bli omsatt på en vanliga (lite småfet) människa? Ni som kan räkna kan ju häpna över det ;-)

Go´o gla´e han i alla fall
Coolaste mössan i stan har han också -Little ones ROCK



Nu snart ska jag konvertera till elakaste morsan i världen.

Tänker väcka bebis och extramata honom för att se om han kan tänka sig att börja ställa om till att sova på natten och vara vaken på dagen. Betyder att han nu bara sovit en och en halv timme innan väckning, bytning o tvättning och sen extrakäk. Han kommer att bli så jäkla sur men jag hoppas, hoppas att han sen sover som en sten. Hoppas att även hunden gör det. De fick båda två en timmes promenad ikväll så de borde vara skonsamma mot mig. Jag är så trött så jag avlider känns det som. Somnade som en sten på sängen i fullt dagsljus ovanpå täcket förut ..... kanske behöver sova lite ... och skita i att vakna vid 03-04 när det är Olofs nattpass med Oskar. I natt var det kört, jag var klarvaken hela hans matning, trtoligen därför jag känner mig som ett levande lik idag.

Så, dags att "plåga" bebisen och sen sova ;-)
Allmänt | |
#1 - - Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog:

Ha en toppenfin helg! :)

Upp