Furunkler och vårskor och snart helg!!

Liten bullterrier har fått furunkler mellan tårna och har ett hårt liv nu. Eftersom hon redan från början lider av en extrem ovilja mot all typ av aktivitet förutom att få bullfnatt på mattorna samt hoppa upp i soffor och sängar så är nu promenadlusten nere på minusvärden eftersom det gör ont varje steg hon tar. Tycker faktiskt på allvar ganska syndom henne, det blir stora svullnader som spricker och varar. Pratade med min bästa bullterrier-hälsorådgivare här om dagen, blev rekommenderad tassbad. Det har vi kört hela tiden men nu börjar det bli tidskrävande att göra det en tass i taget eftersom alla fyra behöver badas i minst 10 minuter per tass. Nytt specialschampoo, extra mycket duschlödder och en slatt men babyolja tappades upp i den nyinköpta badbaljan med halkskydd. Så, där i badrummet satt Peppar och jag och filosoferade en bra stund igår kväll, hon var lagom road kan jag säga.





Idag har Ambra och jag haft en morgondate med världens bästa hovslagare. Så nu har de långa tårna med halvtaskig vinkel fixats till. Guldskorna är slängda och vårsulorna på! Sånt gillar vi, nu kan jag rida rally på mjuka grusvägar utan att oroa mig för att det blir för överbelastningar på henne på grund av broddarna. Planerar en solig uteritt av modellen längre i morgon och hoppas att klart.se håller vad de har lovat. På söndag lär det bli ridhusridning eftersom det ska blåsa 12m/sek och snöa :-0



De här långa hovarna är nu ett minne blott :-)

Ha en skön fortsatt fredag kära vänner!
Allmänt | |
Upp