Det är mycket nu....

Bloggen har fått ligga i träda ett tag nu.

Har sjukt många olika saker att fixa inför flytten till Haga. Delas upp i avdelningarna Barn, Häst, Jobb och Flytt. Alla fyra avdelningarna är fullbelagda och stor personaldrift råder.

Bara att få ordning allting för Oskar är ett härke. Fått ringa tusen samtal, varav femhundra av dessa till försäkringsbolag, nu äntligen är han fullförsäkrad hos Förenade Liv. Tack för det, tog bara fyra månader att fixa. Sedan har det varit samtal med kommunen, förskola, BVC samt försök att kontakta lämplig neonatal för uppföljning. I övrigt har det varit en del jagande för att hitta reservdelar till BRIOs bilbarnstol, fästanordningar är tydligen inget som ligger på lager. Underavdelningen Umgås med mammagrupp och delta i föräldragrupp har jag lagt ner.

Just det jag glömde avdelning V70. Kamremsbyte krävs per omgående. Vem ska byta den då och hur många miljoner kommer det att kosta? Har en lösning till helgen om jag har tur, men det har varit ett gäng samtal om detta också.

Hästavdelningen upptas just nu av försäljning. Fas ett var ju att hitta lämpligt hem, här har jag lagt x-antal timmar på att besvara mail, lyssna på långa samtal, blivit galet irriterad på folk som tror att jag tänker lämna ut henne på lån i mellan tre och sex månader. Vad fan tror folk egentligen? Javisst, jag lämnar hemskt gärna ut min häst till dig så att du kan förstöra henne helt i ett halvår för att sedan få tillbaka henne som ett vrak. NOT!

Nu verkar det dock som att rätt köpare har dykt upp. Så det har varit köpekontraktsskrivande, letande efter pass, vaccinationsintyg, försäkringsbrev, transportfirmor och sist men inte minst veterinärbesiktning. Den äger rum idag så håll nu tummarna är ni snälla. Om allt går vägen så bor Ambra i Skåne inom kort. Skulle vara så himla skönt att stänga den avdelningen för personalen behövs på avdelning Flytt!

Jobbavdelningen är inte så krävande om man inte räknar mammajobbet (som pågår dygnet runt) då för där är det fullt ös. Några samtal med chefen, ekonomichefen och redaktionen samt uppdateringar på kundläget har räckt hittills. Blir ledig hela juli också, stor och tung sten lossnade i bröstet av det beskedet. Nu ska bara distanskontor inredas i nya huset och en planering läggas inför hösten. Den får jag pilla lite med på lugna stunder känner jag.

Flyttavdelningen har mest ångest. Hur, när och vilken tid kommer att finnas för att transportera allting mellan Lidköping och Stockholm? Ingen aning faktiskt, det enda jag vet är jag inte kommer anlita en flyttfirma, de ville ha 23.000:-!! Misstänker att det blir minst två omgångar med dubbla släp, hund och bebis bara tanken gör mig svimfärdig.

Hepp, dags att ta tag i fortsättningen på dagen nu då

Tur att jag har en solstråle som gör livet lättare!!


Allmänt | |
#1 - - s p i n d e l t j e j e n:

Åhhhh ska ni flytta?! Härligt! :) Bara allt är på plats så kommer det att bli toppen :)

Kramis

Upp