Söndag i ett slaskigt Stockholm

Det regnar och snöar om vartannat. Vagnen väger tre ton i snömodd och Peppar agerar ankare bakom och vägrar att gå framåt alls. Finfint på alla sätt. Blev rastlös redan klockan 07.00 i morse men jag lyckades fylla upp dagen med diverse jättespännande saker som att tvätta bilen med kallt vatten (iskalla händer o fortfarande skitig bil) gått på promenad med värdelöst lat hund och barnvagn i en dm modd samt pantat tomflaskor med syrran o bebisen i Arninge. Nu är det bara dammsugningen kvar. Sicket spännande liv jag har ....

Men .... vi myser lite också, alla på vårt eget lilla sätt...

Peppar kör "underbordetmyset"



Oskar vill ha det lite mer kungligt så han kör "taupphelasängenochtvmyset"



Själv myser jag med min bankdosa och dator sittandes på en pinnstol i köket .... myspys



Men... sådana här konversationer kan få mig att känna mig mysigare än någonsin.



I övrigt sitter jag mest och funderar på hur jag ska renovera och möblera i "nya" huset här i vår. Gud så skönt det ska bli med gräsmatta och "på landet luft" igen! Låter helt rubbat när jag berättar för vännerna att jag ska flytta till landet i Stockholm. Höjs på lite ögonbryn faktiskt. Från Lidköping till Stockholm låter inte riktigt som att flytta ut på landet kanske...



Här är själva huset, även kallat Farmorshuset, snön försvinner förhoppningsvis till april. I förgrunden (inte den buskiga saken längst fram i fotot alltså utan den lilla stammen bakom) syns Oskars eget äppelträd som morfar planterade när han föddes. Jag var för lat för att gå ut i snön och fota så jag körde lite på kant från Lillhuset.

Snett tvärs över tomten är Storhuset och poolen. Tror att Oskar får vänta lite med att bada bara. Ser sådär inbjudande ut idag.



Nu sover lilla O och hunden snarkar så att rutorna skallrar så jag får sitta här på min pinnstol och roa mig med dagens bloggar. Peppar har en tendens till att vilja gå på Oskar så jag vågar inte riktigt släppa dem ur sikte när han ligger mitt i sängen. Peppar anser ju att alla sängar, soffor, fåtöljer och bilar är hennes yta. Synd att jag skämde bort henne så mycket ... trodde inte att hon skulle få konkurrens av en bebis så nu blir det till att vara medlare mellan de här två. Oskar har redan fattat tycke för att dra henne i svansen, peta ut hennes ögon och slita i hennes öron..... Hon är snällast i världen men även snälla hundar har en gräns tror jag, skulle aldrig förlåta mig själv om någon av dem skadade sig. Peppar fyller 12 år i april och jag tycker att hon är värd en lugn pension.

Ha en skön söndag allihopa!
Allmänt | |
Upp