Tankar och funderingar

Det är mycket nu. Massor av planering. Många tankar rörande försäljningen av Ambra. Väldigt mycket sömnlösa nätter. Jag vet inte riktigt när jag ska bli vuxen. Trots att jag har ett fast förhållande och barn och faktiskt fyller 36 år i augusti så känner jag mig på något sätt som 24 fortfarande. Helt sjukt är det men jag har fastnat i tänket där vid år 2000. Peppar föddes då, Ambra föddes då och jag och Empan och Limpan hade en häftig upplevelse uppe i Björkliden. Ljuset försvann och kidsen sov nästan dygnet runt. Empan tappade glasögonen i pulkabacken och vi hittade de, röda, småbarnsglasögon mitt i totalsnö och mörker. Någon av de vilda djuren snodde all vår mat så vi fick böna och be hos den egentligen stängda resturangen om en fläskfilé. Min mamma levde då och vi hade så himla fina stunder uppe på Haga. Poolröj och sommar. Vinter och riktigt julfirande med farmor och mamma i livet. Tjejerna är vädigt vuxna nu. Men vi älskar nog varandra alltid.

2012 kommer att bli minst lika bra om inte bättre. Haga igen på sommaren och på julen. Underbara Oskar och nya fina minnen att bygga på. Lovar att jag ska fylla hans bok med precis lika fina minnen som jag har. Vet att han kommer att uppskatta det en dag. Framförallt berättelsen om tiden på neonatalen. Han ska få veta vilka som räddade hans liv och hur vi gav allt vi hade och mer därtill för att skapa det bästa livet och de bästa minnena för honom. Nu kommer han ju inte minnas någonting av just den tiden men vårt jobb är ju att ge honom den framtiden som vi själva har fått. Att han ska kunna se tillbaka med ett leende och en fin känsla i kroppen.

Lite väl djupt idag kanske men hade behov att skriva av mig lite. Den här bloggen är trots allt bloggen vid behov så ni som inte gillar det behöver inte läsa.

Godnatt.
Allmänt | |
#1 - - s p i n d e l t j e j e n:

Underbart att känna sig som 24 i skallen ju! ;) Fortsätt med det :)

Kramis

Upp