Titta han sitter - Häst till salu - Städnoja

Idag satt lillprinsen alldeles på egen hand mitt på köksbordet! Självklart fanns ingen kamera till hand men pappan är vårt vittne, han tog för övrigt på sig hela äran för sittandet för att det skedde medan jag skurade golv ... jäkla skit vad jag grämer mig över det nu. Borde lämnat skurandet till honom och fortsatt sitträningen ;-)



I övrigt idag, denna festliga lördag, har jag ägnat mig åt storstädning och sanering av Staffans rum. När man flyttar hemifrån är det uppenbarligen legitimt att lämna matlådor med rutten rostbiff i påsar på golvet bland överblivna kläder!! Uuuuäääääää, luktade lik i hans rum kan jag säga. Ajax blev min bästa kompis idag.



På hästfronten är väl det mest aktuella att jag tänker ta en paus från hästeriet ett tag. Ambra är därmed till salu.

Annons ligger ute på Blocket och Hästnet - fler bilder kan skickas om så önskas


Skogshäst och utmärkt avelssto

Ambra är född 2000. E. Landlord UE. Irco Marco. 180 cm.

Har konstaterad lindrig hovbroskförbening fram sedan hon var 5 år. Därav inställd karriär på de större hoppbanorna. Fungerar utmärkt i skog och mark, går fram överallt och är helt trafik-maskinsäker.

Lätt att lasta, klippa, duscha, sko och annan markhantering. Otroligt lyhörd och känslig för det man önskar både från marken och i ridningen.

Hon blir ibland obalanserad på böjda spår då hon har svårt att hålla ihop sig, behöver därför en ryttare med någorlunda bra balans och kunskap.

Hopptränad på måttlig nivå senaste åren pga av att jag har fått barn, dock varit igång med hjälp av medryttare. Tränad dressyr på LA-nivå i våras. Står nu på lösdrift och rids endast i skog o mark. Rids av medryttare bettlöst utan problem.

En helt underbar kompis. Hon älskar att bli ompysslad, gillar barn. Lägger gärna huvudet i famnen på dig när hon står på gång eller i box.

Kort filmklipp när jag rider henne andra gången sedan bebis anlände. Hon känns lyhörd och fin som vanligt men behöver komma ihop sig lite mer.

Har ett par ganska intressanta saker på gång nu men jag informerar om det framöver när läget är under kontroll till fullo. Ha en häftig lördag alla!!

Allmänt | |
#1 - - - Spindeltjejen -:

Hon är jättefin!! :)

Upp