Härligt övergick i slitsamt

Har haft en riktigt härlig helg hos Pär och Hilda i Mantorp. Strålande solsken, massor av djur i alla dess former och storlekar, blåsippor, tussilago och ett underbart snällt barn. Kan inte blir så mycket bättre, vi toppade dessurom med grillkväll på fredag och pizza på lördag samt lite rött. Sov som en sten de timmar jag fick sova och hela tänket kopplades om lite, det var väldigt skönt. Dessvärre verkar K-tangenten på datorn ha ledsnat över helgen som om det är missade Kn någonstans så är det troligen för att det sitter en bit majskrok eller liknande under den ... fiiint, den är ju hela fyra månader gammal den här Macen..

De senaste 4,5 timmarna har jag bara röjt, sorterat, strukturerat om, stuvat in kläder, bäddat om alla sängar, dammsugit, placerat ut nya lekmattan (som inte är helt enkelt i ett minihus), gjort plats för enorm lekvägg, tvättar konstant, tröstar ett övertrött barn, rensat en bil från vanlig skit efter resa och så även den finfina bonus-fruktdrycks-spyan som Oskar bjöd på mitt på motorvägen, skurat en bilstol och halva bilen invändigt.... nu är det två väskor med kläder kvar och lite sista putsen på bänkar och skit sedan däckar jag.

De två sista väskorna står fortfarande kvar, tog en paus från bloggen för att fixa det sista men orken har gått och lagt sig ihop med Oskar eller nåt.



Fruktdryck i sin korrekta form ihop med barn i bil



Lite nya lekgrejer (ja, han välte såklart ut vattnet i Peppars skål eftersom hans mamma är dum i huvudet och lägger barnet framför skålen ...) och en tredjedel av alla påsar och grejer. IKEA skrattar hela vägen till banken ikväll



Jag gav mig själv en liten belöning idag, tyckte att jag var värd det efter Ikanohysteri med två kids och en miljard galna-nyrika-på-lönehelgen människor. Bästa extrabonusen för helgen var nog ändå att få träffa finaste Empan igen, det var två år sedan sist. Min lilla pussunge har ju blivit vuxen, blir lika förvånad varje gång ;-)



Nu svimmar jag av trötthet snart så godnatt!
Allmänt | |
Upp