Otränade muskelgrupper har väckts upp idag

Driva ut förkylning med massivt kroppsarbete verkar funka ganska bra för mig, Oskar väljer sovalternativet fast han har minsann varit med ute sedan 09.30. Tittar med stort intresse på medan vi jobbar häcken av oss bokstavligen, kommer också med lite goda tips och dregel från vagnen då och då. Nu sover han som en sten. Tar hårt att vara arbetsledare.



Många häckar, långa häckar, många rabatter, kanter och vinklar på en så här stor jäkla tomt. Syrran och jag har väl fixat på ungefär en fjärdedel idag och då har vi jobbat konstant i fyra - fem timmar :-0

Ja, just det, sedan fick pappa den geniala idén att montera loss poolöverdraget som ska in på reparation. På skulle istället det gamla skitöverdraget så länge. Men först skulle alla astunga frogolitblock upp, mysigt med pool .... på sommaren när den är fixad och klar





Poolöverdraget var ett helvete kan jag säga. För det första är det sjukt bångligt, stort och motsträvigt, för det andra är det jävligt tungt och för det tredje blir det oövervinneligt när det har sjunkit till botten med hela ena långsidan. Pappa skulle dessutom försöka övertala mig att dra det rätt med de där finurliga snörena som ska pillas in under stål-listerna längs sargen. Man kan väl säga att jag satte ner foten här litegrann, blev skruvdragare och skruv rakt igenom dukhelvetet och ner i sargen istället, my way!

Tur att vi hade Peppar som assistent annars hade vi aldrig klarat av allt idag ......





Nu förbereder syrran och jag en riktig tacofrossa och sedan får det fasen bli lite soffhängande om sonen tillåter. Nackdelar och fördelar med hans sovtider. Jag försöker få allt gjort i ett jäkla tempo när han sover och sedan vill han såklart ha megaaktivering av mig när han vaknar, känns lite som att jag kör fullt ös gånger två här.

Allmänt | |
Upp