Måndag var det visst idag eller nåt

Dagarna känns som en homgen ström av bebistid som bara rullar på 24/7. Under de timmar Oskar sover så har jag numera (from förra tisdagen) bytt ut dammsugare, TV, trasa och mopp mot jobb. Riktigt jobb. No more TV-sittande med lilla O. Nu aktiverar vi grande både inomhus och ute och får fina sammanhållna sovtider, utmärkta jobbtimmar. Är säkert olagligt att säga så som mamma"ledig" men jäklar vad skönt det är att göra någonting eget. Som sitt jobb till exempel. Ett jobb som jag kan och som jag är himla bra på. Efter 18 år (!!) i branschen så känner jag mina kunder rätt så bra och resultatet var inte så skitaktigt heller, på tio timmars effektiv tid hade förra årets resultat passerats rejält. Från noll till succé på mindre än ett dygn. Jag älskar att jobba. Jag älskar min bebis. Någonstans här framöver kommer allt detta älskande mötas i en tid av dagis och kontor. Ställer mig lyckligt ovetande till de problemen nu och väljer att se det positiva i alla delar.

Kram och godnatt!

Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Hejsan!

Vi är tre tjejer (Jessica, Malin, Michelle) vi håller på med ett projektarbete i skolan (vi går tredje året på omvårdnadsprogrammet) om prematurbarn. Vi uppfattar från din blogg att du är förälder till ett pramatur barn, och vi skulle gärna vilja ha svar på lite frågor ur en förälders synpunkt och undrar om du skulle kunna tänka dig att ställa upp på detta. För att komma i kontakt med oss kan du svara via mejl adressen som syns ovan. Om du väljer att ställa upp så får du ett mejl med frågor och känner du att du inte vill eller kan svara på alla behövs ej detta, det behöver inte heller ta för lång tid eller vara jätte långa svar.

Tack på förhand Jessica, Malin & Michelle

Upp