Vill för mycket

Jag vill vara en skitbra mamma, jobbar på det 24/7 kan man säga. Lite svårt att veta hur jag exakt ska vara och göra men så länge bebis är en solstråle största delen av dygnet så kan jag ju inte ha gjort så jäkla tokfel i alla fall. Lagar till och med hemlagad mat ju, borde bli bonuspoäng



Dessutom var jag på Apoteket idag och införskaffade salvor för 300:- till röd rumpa. Denna röda rumpa har "luftats" i stort sett hela dagen idag. Fint resultat med två skitar i det fria och en tvättmaskin som går järnet nu. Skönt att slippa skriva upp sig i kö på en tvättstuga en dag som denna!



Jag vill också jobba! Saknar mina kunder, saknar min oordnade typ av struktur på kunder, produkter, aktiviteter, nyheter och marknad. Skit detsamma om det görs via avancerade system eller via utrivna blad ur ett kollegieblock. Fick ett litet uppdrag i tisdag eftermiddag. På två dagar hade jag et resultat på dryga 75.000:- samtidigt som jag är mammaledig! Tänk vad mycket man kan göra på tre jobbtimmar per dag!

Jag vill även hinna med min lillasyster. Kanske den viktigaste anledningen av alla till att jag flyttade hem igen. Tar lite tid att hinna med allt bara, jag försöker järnet, jag lovar. Oskar och jag var i alla fall och hälsade på Linda på hennes jobb idag, alltid något säger hon med kasst samvete



Jag vill
vara den perfekta hundägaren. Den som aldrig skäller på, puttar undan eller beordrar sin hund. Förlåt mig Peppar men du är så sjukt envis och mitt framför fötterna just nu så vi är inte helt kompisar. Tycker att hon kunde vara lite nöjd med enorm tomt att loyda runt på samt prommisar till naturreservatet varje dag... men njaej ...  Igår fick hon sova i min säng. Som tack för det väckte hon oss alla klockan 04.15 genom att röja täcken och ligga och äckelsmacka med munnen gaaahhhhhh  ... i natt sover hon i sin säng! Perfekt ligger långt bort, men hon är fan i mig ingen perfekt hund heller så udda kan vara jämt här känner jag. Älskar henne högt och innerligt trots allt .... det är därför jag försöker låta henne få sova i sängen och ångrar mig bittert vid 4-tiden



Jag vill också ha frid omkring mig. Jag vill vara ensam och lugn. Det får jag här på Haga!

Ha en skön fredag!
Allmänt | |
#1 - - Anna:

Hej!

Jag tycker du verkar vara en kanonmamma! Den bästa din son kan ha, eller hur?! Och han är ju söt som socker... :)

Anna (från ett annat Haga)

Upp