Sprakande färger men blek och grå ändå

Härligt väder! Kristallklar luft och underbara höstfärger. Det planerade dressyrpasset för vänta till en annan dag här ska varas ute så mycket det bara går, jag vill ha rosor på kinderna i eftermiddag. Började jobba på rosiga kinder direkt på förmiddagen, Peppar och jag traskade runt staden ett varv och kollade in skyltfönster, änder, barn, pensionärer, ungdomar, andra jyckar och alla mysiga gamla trähus.







Visst skulle man kunna ha en flock sådana här lampor i fönstret till jul istället för fula adventsljusstakar?

Skönt med en utedag eftersom största delen av dagarna sista tiden har bestått i att sitta framför datorn med jobb och planering, affärsplaner, fakturamalla osv osv..... Då blir man blek och grå och att dessutom har så skruttigt hår just nu gör att det får se flötigt ut med inkammad inpackning i på dagtid. Nej usch nu åker jag till hästen och hoppas att jag ser roligare ut i kväll ;-)



Blir ingen kvällsbild, ser lika sliten ut än ungefär fast nu är jag tröttast i EU också ...
Hade en härlig stund med Ambra i alla fall, kunde till och med rida i de nya vinterridskorna fast det kändes som att stoppa ner fötterna i ett par pjäxor! Riktigt kände den där kalla känslan i magen som jag får av slalom, pjäxor och fjäll när jag stolpade ner för trappen med fotlederna låsta och den där äckliga tvångskänslan av att knät är det sista böjbara på kroppen innan marken typ. Usch jag avskyr slalom och pjäxor men nu kanske jag kan vänja in mig lite när det trots allt gick att rida i eländesskorna........  (jag var VARM i alla fall även om jag var allt annat än snygg och lite tvångsmässig i tanken då)





Finaste, underbaraste, bästa Supernannyn AMBRA!
Idag var hon fantastisk nanny åt Time Out, skyddade honom mot alla bilar, fyrhjulingar, bebisar och barn, båtar, presenningar, joggare och stavgångare samt även mot en byggarbetsplats som brukar svälja svenska halvblod levande ......
Allmänt | |
Upp