Snurrar lite snabbt nu ...

Fattade ett beslut, äntligen. Har legat och mognat ett par år nu. Typiskt mig att dra på med fullt ös utan att ha fast grund eller affärsplan, det kan man väl ordna under tiden? Ja, det kan man faktiskt, det här kommer att bli så jäkla bra helt enkelt.

Har en underbar sambo, en frisk hund, en våldsamt trotsig häst, en stuga i skogen och en fin våning i stan och en jäkla massa jobb. Kan inte vara annat än himla nöjd så nu blir det ett glas rött och en avslappnad sömn ett par timmar. Mina kvällar landar liksom vid 20-20.30 numera och då ska man fixa det man alltid ska hemmavid. Dammsög just ..... borde ha tvättat lite oxå men vad fasen ingen har dött av att sova i samma lakan två veckor, eller hur??

I helgen var vi förresten utestängda från våningen i stan på grund av LAN ....
Shit, hade inte väntat mig att SAMTLIGA rum skulle vara sprängda och att ALLA skulle sova i vår säng .... men vad gör man inte för kidsen?



Flydde till huset i skogen och eldade braskamin tills sambon blev så varm så att han somnade, inte bra att ge två energiproffs eller vad man ska kalla oss, pyromaner kanske är ett bättre ord? Hur som helst så vill båda elda och båda vill vara liiiite bättre än den andra på just eldandet så det blir jävligt varmt efter ett  tag. Tar inte upp detta i mitt CV om jag ska göra flera jobb för Energimyndigheten direkt .... ni kan ju skita i att snacka om det ni som är insatta oxå?!!

Underbara och älskade Ambra är den som får ner min puls när det är som värst. Ber om ursäkt till familjen i efterskott (och förskott) för att jag var i stallet i nästan 4 timmar här om dagen men ibland behöver jag verkligen bara luta ansiktet mot hennes mule och andas in lugnet, hästen, känslan och få friden i själen. Tack snälla Ambra för att du står ut med din stressade matte trots att du har nerverna utanpå själv. Tillsammans brukar vi komma ner i puls och nerv och då blir det himla bra faktiskt.

Allmänt | |
Upp