Vågat värre eller inte .....

Tänker inte skriva vad jag tänker just nu. En blogg är en blogg och ett liv är ett liv. Nu råkar jag ju veta att flera som bevakar den här bloggen dagligen även arbetar ganska nära så jag skippar känslogrejen och åker till Sthlm i morgonbitti vid 05.30 och är mig själv för en stund. Må det bära eller brista.

Hur eller hur så har jag haft en helt underbar helg med det bästa sällskapet jag vet, sambon, hunden, vedeldad kamin, bra böcker och frid i skogen. Älskar mitt lilla hus som numera är renoverat med vit färg, nya badrumsmöbler, hela TV-mixen och det totala lugnet som råder där ute. En pelletskamin hade gjort drömmen sann, jag förstår inte hur man kan välja braskamin istället för pelletskamin. Vad är felet här? Älskade alla mina pelletskaminer (på lika olika nivåer dock (och jag är arbetsskadad som har haft flera)) men fan vad mycket smidigare det är med automatik istället för att ösa in ved hela tiden!! Pelletskaminen skötte sig själv och gav myset i 3 dygn utan arbetsinsats!!



Pelletskaminer ser ut så här:





I min värld är detta så mycket mer än bara mys. Vi snackar pengar, mys och klimatsmart på samma gång kära vänner. Synd att jag inte har provision på kaminer....

Allmänt | |
Upp