Badsäsongen har startat, både för människor och djur!



Underbara, härliga, fantastiska sommarvärmen har varit här och hälsat på idag!

Måste säga att det är en fördel att bo vid den grundare och större sjön dessa dagar. Vättern var ju för fan som en isvak tills mitten av augusti ungefär. Idag var det redan badbart i Vänern, småkids som plaskade runt och totalbadade medans jag och Peppar nöjde oss med lite stilla fotbadande med kombinerat pinnslängande. Just aktiviteten pinnplockning från botten och upp och slänga är för min del just nu i klass med det hårdaste träningspasset man kan köpa för pengar typ. Så jag får kanske vara glad att jag sparade 1000 spänn på ett gym och roade hunden en hel timme i sjön istället?!!

Hon är en sann Nobelpristagare vår bullterrier. Kolla minen när hon hela tiden gräver bort pinnen och sedan molglor rakt ner i bottensörjan hon rört upp..... dumt att våga doppa skallen och plocka upp den?



Efter en timmes tragglande med pinnjäveln så fick hon tillslut vinna.
Nöjd bullis ligger numera och sover sött i soffan.
Trött matte ska strax göra henne sällskap.



Två badbesök samma dag tar även på gravidosar känner jag.
Just det, idag är vi i vecka 30!

Allmänt | |
Upp