Tidigt sommarlov för somliga

Ambra har nu fått ledigt på obestämd tid. Hon är halt, ganska rejält på höger fram. Inga problem med hovarna dock. Hovslagaren var här idag och skodde om och klämde o kände efter värme, puls och eventuella hovbölder utan att hitta ett dyft. Har därför fattat beslutet att ställa av henne nu en tid. Hon får total vila tills jag ser att hältan försvunnit och sedan får hon gå kvar på lösdriften där hon är nu samtidigt som jag och/eller eventuellt intresserade medryttare vill skogsmulla runt i skogen med henne. Finns härliga ridvägar och är nära till sjön så vi ska nog trivas alldeles utmärkt. Tror att det kan göra prinsessan gott att få gå på lösdrift och mycket i skog och mark också, hon blev ju riktigt fin av det sist jag gjorde så. Extra bonus är at det finns en kanonbra ridbana bara 5 minuter bort om hon nu skulle friskna till fullständigt.

Stora härliga hagar hemma hos Sabina!!












Och här satt inte problemet helt klart .... gör mig en aning förvirrad faktiskt, var tvärsäker på att det satt i hoven nämligen...


Men du skiter vi i bekymmer och njuter av sommaren. Ambra ha tagit täten ;-)

Allmänt | |
#1 - - Sabina:

De är så lugna och fina i hagen och Ambra tog täten ut på stora betet efter en väl intagen kvällshink med gott & Blandat. Från köksfönstret kan jag nu bara se 2 svarta yviga svansar vajandes fram o tillbaka, med hopp om att hålla de flesta flygfä på avstånd.Nu invänta larmet i morgon bitti så man kan se om de 2 flickorna överlevt natten utan större påfrestningar.Kram

Upp