Ekologisk mat och golvlåsning

Lilla O vill sällan käka en hel burk med mat numera utan skulle helst äta välling dygnet runt om så erbjöds. Idag, äntligen har vi i alla fall kommit in i rytmen välling-gröt-mat-mat eller gröt- välling-godnatt. Hoppas jag .... Efter förkylningsskiten har vi tappat rutinerna ganska mycket tyvärr.

Tydligen går det bara att äta hela burkar om de är ekologiska av märket HIPP eller Sempers KRAV-märkta. Alla proffs säger ju att det inte är någon skillnad men uppenbarligen smakar de bättre de där eko-varianterna.



Här på Haga blir han inte bara bortskämda med mat, han har också ständigt leksällskap. Väldigt jobbigt på veckorna när vi är själva, mamman är inte riktigt lika tålmodig som moster. Linda kan sitta på lekmattan i flera timmar eller för den delen på altanen eller gräsmattan eller var som helst där Oskar sitter. Mycket praktiskt för mig som hinner göra massor av festliga saker under tiden ... som att tvätta, städa och röja undan i stora huset ... Mindre praktiskt när Linda inte är här.



Dagen har i övrigt ägnats åt att inte frysa ihjäl. Jäklar vad kallt det har blivit igen. Har även brottats med min förkylning/någonting annat som verkar blossa upp varannan dag ungefär. I morse vid 04.30 vaknade jag av att halsen värkte och sved så jag trodde att den blödde. Helt hemskt, kastade mig upp och drack kopiösa mängder vatten med ett gäng Iprenkapslar. Efter det var det lite halvknivigt att somna om. Oskar vaknade 06.15 som alltid men jag lyckades söva om honom vid 07.00 till 08.30, tack för det!

Har funderat fram och tillbaka på vilket golv jag ska välja till övervåningen också, ek eller vitt? Det vita var jag övertygad om från början men nu vet i fan. Ser rätt så plastigt ut när det inte är ritigt trägolv som är betsat. När clickgolv är det som ska läggas så känns nästan vanligt trä bättre...? Kanske bok? Det är ju ljust i alla fall... nja jag vet inte riktigt. När vi ändå snackade golv så kom ju även andra golv upp på listan TO-DO, kan bli mastigt det här känner jag

Nu släpper jag allt och njuter av att Oskar har somnat i Lindas knä framför hockey av något slag.



Ha en skön söndag och krama varandra!
Allmänt | |
Upp