Ensam mamma söker ...... barnvakt alternativt städhjälp!

Absolut ingen man i alla fall. Räcker gott att hålla undan skit, laga mat och diskutera med ett barn!
 
Insåg precis att det var mer än en månad sedan jag uppdaterade. Inte så konstigt att statistiken har dippat.
 
Saken är den att jag har två timmar ledigt varje dag på helgen, de timmar lilla O sover. På den tiden ska jag hinna laga mat till kvällen samt övriga dagar i veckan då man inte hinner efter dagis, städa undan och dra igång tvätt. Bloggen känns lika långt borta som Mars ungefär.
 
Jag trodde att livet skulle bli så himla mycket enklare med tvättstuga hemma än att springa fram och tillbaka över en gård för att tvätta. Kan säga att den här tvättstugan är en veritabel katastrof! Var mycket mer ordning och reda när man verkligen tvingades att plocka ordning, hänga, vika osv. Nu ligger allt rent i gigantiska berg som jag aldrig hinner/orkar/vill sortera in i garderober. Vi använder med andra ord tvättstugan som vår gemensamma garderob.Jättesnyggt!
 
Hemmet ser inte direkt ut som hämtat ur Hus & Hem överhuvudtaget. Köket består av tomma underskåp, kvasten till en sopborste genom handtagen på lådorna och spisen snyggt skyddad med kompostgaller (tre stycken som hänger ihop med hjälp av silvertejp) fastankrade i ugnshandtaget med mina gamla remmar till sporrarna..... tjusigt värre.
 
 
Går man sedan vidare till hallen så hamnar man mitt i ett världskrig mellan regnställ, jobbjackor, snyggjackor, överdragsbyxor, gummistövlar blandat med gympadojjor, vinterkängor och sandaler (fråga INTE varför sommarskorna står framme fortfarande) här ryms även tusen vantar, mössor, extra strumpor, bra att ha i hallen tjocktröjor och min datorväska samt skötväskan .... gaaahhhhh
 
Badrummen är hyfsat i ordning, mest för att jag får haspa dörren här nere då Oskar har bestämt sig för att moltrycka på spolknappen på toan så fort han lyckas komma in där. I morse var just en sådan gång när han lyckades smita dit, klantig mamma tappade fokus en millidelssekund, resultatet var totalspolning, nedriven duschslang (som tack och lov inte brast) samt att han stack iväg med ett nytt kap som han använde som snutte (hade tagit ifrån honom hans då jag inte anser att toan är ett bra ställen för gosesnuttar) han löste problemet genom att ta mina smutsiga, på väg till tvättkorgen, underkläder och gosa med :S Say no more
 
Han ger sig inte när han vill något, så här fint öppnade han dörren till badrummet.
 
 
Om man bortser från kaoset inne så har vi jäkligt kul ute i alla fall. Och jag har väldigt kul när jag jobbar, för då är huliganen på DAGIS! Tack gode gud för det, jobbdagar är rena semestern ju.
 
Nu vaknade Prinsen, dags att balta på hundra lager kläder på en sprattlande, skrikande unge (jag är genomsvett efter det och går ut i T-shirt typ) och gå ut i regnet för att precis när man kliver över tröskeln inse att någon har bajsat .....
 
Men han är så jäkla underbar, det räcker med ett litet skratt eller en mun formad som en sådan där sugfisk som kommer rusande mot mig så har jag glömt allt som är trist och jobbigt. Kärlek
 
Allmänt | |
#1 - - s p i n d e l t j e j e n (nybliven mamma):

Men vad stor han blivit, sötnosen! :) Hoppas att ni har det bra där "uppe i norr" ;)
Kramis

Upp