Höstruskigt men ändå höstmysigt!

Herregud vilken hemsk sommar vi hade som nu övergått i en lika trälig höst. Blir ju alldeles deprimerad i ögonvrån av allt det här regnet! Men med en liten aktivitetskrävande unge i huset så får man helt enkelt tänka positivt och lära sig att älska sand, skitiga kläder, blöta fötter och hallväggar som ser ut som att någon har kastat bajs på....
 
 
Tror dessutom att jag håller på att bli vuxen, känns läskigt! Det måste dock vara sjukt mycket vuxenpoäng när man ställer sig och lagar höstgryta på 1,2 kilo kött, blev MYCKET mat kan jag säga. Faktiskt var det ganska mysigt att stå och pula med maten, ha lite ljus tända, smutta på ett glas rött och lyssna på skön musik. Att Oskar drog till med ett tre-timmars sovpass bidrog nog liiiiite till den avslappnade känslan.
 
 
Idag har vi vaknat ur grytkoman och tagit oss ut i duggregnet. Försöker hinna före Oskar innan han käkar en snigel, har varit snabbast av oss alla gånger idag. Tänker med fasa på hur han skulle komma med en mördarsnigel dinglande i mungipan GGAAAHHHH, räcker med snigeln de pillade ur munnen på honom på dagis. Som mamma får man ju inte vara "kvackelmagad" men äta snigel, där går min gräns. Men som sagt, idag var det en tämligen normal uteaktiveringsdag
 
 
Han fastnade dock springande i cirkel med sin evighetsmaskin i cirka 15 minuter. Spännande att vara småbarnsförälder ibland...
 
 
Just det, höll på att glömma att han nästan slog ihjäl sin mamma igår kväll. Eller det kan också vara så att mamman ville mysa på en oläglig mystid, han har skarpa regler kring det. Mys sker endast på hans villkor annars får man skylla sig själv. Så jag får väl sitta här och skylla mig då, med min krossade underläpp :S
 
 
Hepp, nu ska jag njuta av friden och ställa mig och fixa en potatisgratäng. Perfekt käk att göra på en söndag. Billigt och räcker halva veckan ;-)
 
Ikväll ska jag trötta ut huliganen genom att låta honom leka fritt med sin favoritsyssla, ska bara plasta in badrummet först (fattar inte hur jag ska få till videoklippen med nya blogg.se men till nästa gång har jag nog klurat ut det ;) Hoppas att länken funkar i alla fall.
 
Allmänt | |
Upp